Klantgericht communiceren en zijn

Klantgericht communiceren is meer dan een goed verhaal vertellen in begrijpelijke taal. Het gaat over klantgericht zijn. Denken vanuit de klant maakt wat je doet en zegt eerlijk en krachtig. Mijn radar voor klantgerichtheid zet ik graag in voor jouw communicatie.

Bekijk het door de ogen van je klant

Komt er een campagne aan? Wil je een wervend filmpje over je bedrijf? Ga je een innovatie presenteren op een beurs? Verover je met je fondsenwervende mailing het hart van je donateur met een ijzersterke geefvraag?

Dan ga je niet vertellen hoe hard je aan je project werkt of welke stappen je allemaal doorloopt. Je vertelt ook niet hoe ingenieus je project, dienst of campagne in elkaar zit en hoe complex het productieproces is. Natuurlijk, dat zijn zaken om trots op te zijn. Maar daar vertel je thuis tijdens het eten over en op feestjes.

In de communicatie met je klant of donateur verleggen we de focus. Je gaat de vragen van je klant beantwoorden, nog voor hij die kan stellen. En de kernvraag is: wat heb ik eraan?

Wat levert het mij op?

Wat heb je concreet nodig om je klant te bereiken?

Je krijgt van mij advies over de insteek van je boodschap en creatieve ideeën voor de middelen die je gaat inzetten. Denk aan een brief, leaflet, landingspagina, socials, wervend filmpje, powerpoint-presentatie, brochure, whitepaper, infographics, foto’s, stand. Er is zoveel keuze. Maar wat is een goede keuze of combi voor jou nu op dit moment?

Waar zinvol werk ik samen met andere professionals die jij zelf in de arm hebt genomen. Ik heb ook zat vormgevers, filmmakers, fotografen of webbouwers in mijn netwerk en met een aantal al samengewerkt. Ik weet er zeker een met wie jij een klik hebt.

Maar je krijgt nog meer.

Ook de follow-up moet goed doordacht zijn.

Een bevestigingspagina en -mail. Een bedankkaartje. Een belletje over een half jaar. Alles waar je misschien zelf nog niet aan had gedacht, maar waar je je klant echt blij mee maakt. Want je communicatie houdt niet op bij die brochure of dat filmpje. Ik breng samen met jou in kaart wat past bij jou en je klanten.

Als je dat nodig hebt, werk ik ook een concept voor je uit en krijg je schrijfhulp.

Coaching Klantgerichtheid, wat kost dat?

Ik spreek vaste tarieven met je af voor wat je nodig hebt. Ter indicatie:

  • Advies website (navigatie, benodigde pagina’s, concurrentieonderzoek, schets homepage, plan van aanpak): 750,-
  • Concept voor een korte promofilm: 1500,-
  • Direct mailing goed doel (kom tot een ijzersterke geefvraag & donor love): 750,-
  • Schets/plankindeling en teksten voor een A5 brochure 24 pagina’s: 2850,-

Sabine en ik hebben samen gebrainstormd over de producten die ik wilde aanbieden en over wat mij onderscheidt van de rest, ‘wie ben ik’ en ‘wat vertel ik over mezelf’. Sabine kwam met ideeën om mijn werkwijze nog duidelijker en overtuigender te presenteren.

Sabine beschikt over heel veel kwaliteiten en is super creatief. Ze heeft visie op niet alleen tekst maar ook vorm van de producties. Ze hielp ons met de nieuwe website en brochure, waarbij ook de positionering is aangepakt. Ze maakt zich de organisatie, doelgroep en inhoud snel eigen en vertaalt dit in een pakkende, herkenbare tone of voice. Ze zet zich voor meer dan 100% in en is bovenal een ontzettend fijn mens om mee samen te werken. Met haar vakvrouwschap en professionaliteit is ze een aanwinst voor ons.

Het is jouw concept wat het tot een filmpje heeft gemaakt. Echt super gevonden! Dat was precies waar ik behoefte aan had. We hadden heel veel leuk film- en videomateriaal, maar wat wilden we er precies mee zeggen? Dat staat nu als een huis.