Elk goed verhaal begint met de juiste woorden.

We kunnen niet zonder tekst. Zelfs niet in een tijdperk waar video, vlogs en bingewatchen de dienst lijken uit te maken. Elk goed verhaal begint met de juiste, goed doordachte woorden.

Wat is je boodschap? Wat en wie wil je ermee bereiken? Hoe klink jij, welke woorden passen bij jou?

En hoe gaat de folder, brief, landingspagina of website eruit zien? Als het kan bemoei ik me daar ook mee, omdat tekst, beeld en vorm een geheel moeten zijn. Zodat je klant voelt: dit verhaal klopt.

Wil je klantgericht communiceren?

Een goede tekst beantwoordt lezersvragen op de juiste plekken, nog voordat je lezer die kan stellen. Daar heb ik een verfijnde radar voor, ik ben na 25 jaar schrijven getraind in de opmerkzaamheid die daarvoor nodig is. Ik blijf weg van clichés en woorden die alleen maar interessant klinken en niets zeggen, maar gebruik makkelijke, begrijpelijke taal. Dat is niet betuttelend, dat is klantgericht. Heb je daar oren naar? Dan schrijf ik graag voor je.

Ik werk met vaste tarieven voor advies en schrijfhulp bij nieuwe websites, whitepapers, artikelen of folders.

Maar ik schrijf niet zomaar alles voor iedereen.

Mijn pen en aandacht geef ik aan vriendelijke ondernemers en organisaties die iets waardevols toevoegen aan het leven van hun klanten. Zoals scholen, trainingsbureaus, goede doelen, musea, bibliotheken, ambachtslieden, gezondheidsprofs, sportaanbieders en duurzaam-innovatieve bedrijven.

Zo draag ik via mijn pen een steentje bij aan dingen die ik leuk en waardevol vind.

Sabine Schippers, ervaren tekstschrijver & fan van klantgerichtheid

Sabine Schippers, tekstschrijver met 25 jaar ervaring

Ik studeerde in 1997 af als tekstschrijver. Na het jobhoppen als copywriter, bureauredacteur, communicatiemedewerker, webredacteur werd ik in 2011 overtuigd freelance tekstschrijver. In 2021 startte ik ook Schrijven met Aandacht. Een plek waar je terecht kunt voor schrijfcoaching en e-trainingen als jij ook zelf aantrekkelijk en klantgericht wilt leren schrijven.