De liefde voor je vak voelen =  dat uitdragen en je klanten blij maken.

Schrijven is een krachtige manier om precies dát (terug) te vinden.

Want schrijven voor en over je werk vraagt om aandachtig naar jezelf, je klanten en je boodschap te kijken. Zo kom je op woorden en teksten die je anders nooit zou bedenken. Dat helpt je in ál je communicatie.

En laat je groeien als de professional die je bent.

Wanneer ik als een blok viel voor mijn vak? De dag dat ik mijn website begon te zien als mijn professionele identiteit en ook blogs ging schrijven.

Voor mijn eigen toko schrijven liet me dingen over mijn vak zien die ik nog niet eerder had gezien. Ik wilde inzoomen en nog meer inzoomen. Het door en door leren kennen en begrijpen. Ermee spelen. Wat wil een tekst van me? En andersom. Met sommige stukken heb ik jarenlang gespeeld. Totdat ik inzag dat ik keuzes moest maken, voor mijn tekst én voor mijn schrijfpraktijk.

Als je al je aandacht in het puntje van je pen brengt, ontdek je je eigen stem.

Voel je dat?

Misschien ben ik niet de enige die opnieuw verliefd kan worden op zijn vak.

Veel mensen lijken meer bezig met volgers krijgen, hoe professioneel zij ook zijn. Ik zie zoveel websites en verhalen die een kopie lijken van wat er al is. Ik voel het niet.

En ik wil het wel voelen.

Bij mijzelf.

Bij jou.

Daar wordt de wereld toch veel leuker van? Schrijf met aandacht en je pen neemt je mee.

(In het vorige millennium (1997) studeerde ik af als tekstschrijver. Na de nodige schrijf- en redactiebaantjes begon ik in 2011 voor mezelf. De creatieve sluizen gingen open. Voor mijn klanten en voor mijzelf.)