Hoe trek je je lezer de tekst in?

Hoe zorg je dat die blijft lezen?

En bij je terugkomt voor meer?

Een klantgerichte tekst is ook een aantrekkelijke tekst.

Je lezer scant je tekst. De koppen, intro, vetgedrukte stukjes, zinnen die tussen twee witregels staan, een fotobijschrift, de buttontekst. Alles wat opvalt trekt de aandacht. Daarom moet je kernboodschap in die elementen zitten. Je lezer moet snel weten wat hij eraan heeft. Het mooie is dat je daarmee meteen voor een goede structuur zorgt.

Ja, dat is ook mogelijk met het vijfjarenplan voor de leden van je vereniging.

Zo’n tekst schrijf je omdat je er iets mee wil bereiken, toch? Daarom moet je ook die in de juiste vorm gieten. Dat is niet 59 pagina’s lang in corps 9. Maar pakweg een paginaatje of 12, lekker luchtig met foto’s, infographics en de belangrijkste zaken die je klanten of leden willen of moeten weten. Dus gaan we samen bepalen wat dat belangrijkste dan is.

En is je boodschap complex of ligt het gevoelig? Ook dan maak ik het klantgericht en super leesbaar.

Mijn teksten kenmerken zich door makkelijke zinnen en makkelijke woorden. Zodat je lezer niet afgeleid raakt door hoe je tekst klinkt en zich kan focussen op de inhoud, jouw boodschap.

De vorm is minstens zo belangrijk als de inhoud. Een lange lap tekst schrikt af. Maar een luchtig opgemaakte document met de juiste woorden op slimme plekken? Dat is een heel ander verhaal.

Creatieve twists

Er zijn oneindig veel manieren je verhaal in hapklare brokken aan te bieden. Los van een logische structuur natuurlijk, want dat is essentieel.

  • Denk aan kadertjes, streamers, quotes, uitgelichte stukjes. Ideaal voor je whitepaper, beleidsstuk of brochure.
  • Je kunt een tekst van iemand uit het werkveld opmaken als een brief, een oproep zet je op een geeltje, de prijs van een lezersreis op een ticket, een aanbieding wordt een coupon.
  • Soms zegt een illustratie of infographic het veel duidelijker.

Ik kan nog wel even doorgaan.

Wanneer ik met jouw tekst aan de slag ga, komen de ideeën vanzelf.

Klantgerichte teksten, wat kost dat?

Ik spreek van tevoren een vast tarief met je af voor wat je nodig hebt. Ter indicatie:

  • Artikel: vanaf € 500
  • Landingspagina: vanaf € 600
  • Brochure: vanaf € 1500
  • Whitepaper vanaf: € 1.500
  • Impactrapport of projectplan: vanaf € 1.900

We (video)bellen over wat je nodig hebt en belangrijke dingen die ik over je organisatie en klanten moet weten. Jij stuurt mij alle relevante input, ik lees mij grondig in en aanvullend stel ik zo nodig nog wat vragen. Zodat we helemaal op één lijn zitten voordat ik begin met schrijven.

Een eerste tekstvoorstel is vaak al meteen raak.

De teksten die ik voor je schrijf hoeven niet eindeloos heen en weer. Ze zijn met één of twee feedbackrondes klaar.

Wat zeggen klanten?

Sabine beschikt over heel veel kwaliteiten. Ze is super creatief en heeft visie op niet alleen tekst maar ook vorm van de producties. Een aanwinst voor ons. Ik kijk nu al uit naar ons volgende project! 

Sabine kwam direct met ideeën voor de nieuwe website die mij erg aanspraken. Zij heeft een schets gemaakt en de navigatie uitgedacht. Daarmee ging het designbureau aan de slag. In de teksten heeft Sabine de ziel van onze school, Lumion, goed neergezet! Ik werd er heel blij van.

Sabine schreef voor ons de teksten voor onze nieuwe website. Maar daar bleef het niet bij. Ze redeneert sterk vanuit klantbeleving en vanuit wat de klant met de website beoogt. Denkt mee, werkt uitstekend samen met de website bouwer en ons als opdrachtgever. Sabine heeft een hele fijne stijl van schrijven en een prettige houding in de samenwerking. Daarnaast is ze snel, zorgvuldig en professioneel. Kortom: Sabine is een goeie keus als je verder wilt komen in klantgerichte communicatie!