Hoe maak jij je communicatie en teksten (nog) beter? Hoe formuleer je wat jouw grootste kracht is? En wat heeft je klant daaraan? Het is een feest wanneer je de juiste woorden vindt. Dan herken je jezelf erin en het is precies datgene waarmee jij je klanten aan je bindt.

Hoe maak jij je teksten en communicatie beter?

Als iets niet helemaal lekker zit in je bedrijf, komt dat in de communicatie en teksten naar buiten. Daar wordt het zichtbaar voor je klanten. Misschien heb je niet goed op je netvlies waar je als bedrijf eigenlijk voor staat of wat je grootste kracht is bijvoorbeeld. Met als gevolg dat je de kans misloopt om het juiste zeggen om klanten aan je te binden.

Symptomen variëren. Het kan gaan om overmatig gebruik van ‘wij’ en te weinig ‘jij’. Storend, maar vrij onschuldig en makkelijk op te lossen. Het kan ook zijn dat je ingewikkelde, lange verhalen nodig hebt om iets uit te leggen, zonder dat je klant snapt wat hij eraan heeft. Dit merk je dan onder meer aan de energie die het je kost om je teksten te schrijven.

De gevolgen kunnen ernstig zijn:

  • Je bent misschien veel tijd kwijt aan het oplossen van misverstanden.
  • Je loopt klanten mis.
  • Je krijgt minder mond-tot-mondreclame dan je verdient.

Als je mij vertelt waar je tegenaan loopt en waar jij behoefte aan hebt, gaan we snel kijken hoe jij jouw teksten en communicatie beter maakt. Vaak ben je al flink geholpen met een frisse blik. Na je consult zie jij je communicatie en teksten meer vanuit het perspectief van jouw klanten en weet jij hen daarmee voortaan beter te raken.

Of krijg een creatieve boost

Er hoeft niets mis te zijn als je op spreekuur wilt komen. Je gaat er ook veel aan hebben als je voor een specifieke gelegenheid op zoek bent naar een creatieve boost.

  • Misschien komt er een jubileumjaar aan waarin je iets wilt doen voor je klanten, maar wat is leuk en haalbaar?
  • Je hebt een nieuwe dienst of nieuw product, wat kun je doen om daarmee op te vallen?
  • Je steekt elke keer veel tijd in het maken van een nieuwsbrief, dat moet toch makkelijker kunnen?

Ik geef graag een creatieve boost mee. Het kan al genoeg zijn even te sparren, waarna bij jou zelf de ideeën komen en de creativiteit gaat stromen. Of anders kan ik je misschien helpen aan een of meer ideeën waar je hart sneller van gaat kloppen. Soms is zoiets als een schets of tekstraamwerk zinvol. Dan krijg je dat erbij.

Is er meer nodig? Dan kan ik je ook altijd doorverwijzen naar een specialist, zoals een grafisch vormgever, fotograaf, content strateeg, fondsenwervingsconsultant of creatief mentor.

Mail mij als je een afspraak wilt maken voor mijn spreekuur. (Een kort consult is gratis voor vaste klanten.)