Een (eind)redacteur is voor de meeste communicatieprofessionals zeer welkom om de communicatie- en marketingteksten te schrijven, herschrijven, inkorten of pimpen. Iemand die zorgt dat het geheel goed in elkaar zit, lekker wegleest en je verhaal waterdicht is.

Gooi je input en briefing bij mij over de schutting. Het komt goed. Ik zorg voor een goede opbouw, eenduidige toon, kloppende en aansprekende indeling, zo nodig een inhoudsopgave, koppen, tussenkoppen, streamers. En ik haal gekkigheden eruit die er zijn ingeslopen bij het verzamelen van bijdragen van je collega’s.

Handig bij bijvoorbeeld:

  • E-book
  • Thematisch boekje
  • Special
  • Syllabus
  • Workshop hand-out
  • Jubileum-uitgave
  • Krantje
  • Folder of leaflet
  • Brochure
  • Persbericht
  • Reportage
  • Artikel voor personeelsblad, vakblad of relatiemagazine
  • Meerjarenplan of jaarverslag

Tekst klaar voor de drukker?

De frisse blik van iemand die jouw teksten voor het eerst ziet, kan de laatste foutjes eruit halen. Proofreaden / drukproefcorrectie is vooral verstandig als een tekst al een paar keer over de kop is gegaan. De ervaring leert dat er vaak wel iets in is blijven staan dat je zelf niet meer ziet.