Nieuws is er altijd. En de nieuwsbrief is dus zo geschreven. Of toch niet? Vooral de eerste kan een flinke klus zijn. Als je er tegenop ziet… ik help je graag: van inhoud en rubrieken bepalen tot bedenken hoe je aan redactionele bijdragen komt. We verzinnen ook een pakkende titel, want de nieuwsbrief hoef je natuurlijk niet per se ‘nieuwsbrief’ te noemen.

Voor een of meer artikelen of welja: de héle nieuwsbrief

Ik schrijf een of meerdere artikelen voor je, redigeer aangeleverde stukken, doe een interview of schrijf je hele nieuwsbrief. Vanzelfsprekend zorg ik dat de teksten op tijd klaar zijn, ook als er weinig tijd of input is. Met de nieuwsbrief geef je je klanten wát zij van jou willen: jouw kennis, tips, ervaringsverhalen, een mooie aanbieding. En dit kan je natuurlijk ook via een filmpje, vlog, animatie of bijvoorbeeld infographic doen.

Wat heb je nodig?

  • Ideeën voor opzet en samenstelling
  • Vaste rubrieken
  • Koppen, streamers, inzetjes, quotes, fotobijschriften, kaderteksten
  • Quotes van klanten, medewerkers, professionals in je branche
  • Redigeren van aangeleverde berichten
  • Herschrijven en inkorten van artikelen uit andere (interne) media
  • Drukproefcorrectie

Ik word door vaste opdrachtgevers veel gevraagd voor het schrijven van nieuwsbrieven en sta ook voor jou in de startblokken. Maar als je zelf aan de slag wilt, heb ik alvast (ja, maar liefst!) 17 tips voor je. Hiermee kom je vast een eind: Nieuwsbrief maken: 17 tips om direct te gebruiken.