Urgentie, een heldere geefvraag (met een strategisch gekozen giftsuggestie) vormen het raamwerk van je fondsenwervende tekst. Maar er is nog een element dat in geen enkele fondsenwervende tekst mag ontbreken. Emotie. Want wie doneert, doet dat omdat hij iets voelt.

Waarmee raak jij je prospect of donateur?

Waarin zit de kernboodschap van jouw goede doel, stichting, vereniging of instelling? En hoe laat jij de drie essentiële elementen terugkomen in je fondsenwerving? Daar help ik je graag bij.

Ik heb me gespecialiseerd in fondsenwervende teksten en heb er veel, heel veel, geschreven. Denk grote gevers mailings inclusief uitgebreide projectvoorstellen, een nalatenschapsmailing met een brochure en brief op basis van een persoonlijk interview met de directeur of een landingpagina naar aanleiding van een tv-spotje.

Belangrijk voor een effectieve fondsenwervende tekst:

  • Persoonlijk
  • Roept een emotie op
  • Eenduidige boodschap
  • Een aansprekend persoonlijk verhaal, storytelling
  • De donateur/prospect is de held
  • Noodzaak/urgentie
  • Heldere geefvraag

Ik vind het erg leuk om ook over de vorm van je uiting mee te denken. Een vorm die past bij je boodschap en die je donateurs aanspreekt. Daar doe ik dan ook graag voorstellen en suggesties voor, zo nodig met een schets.

PS      Hoewel ik een overtuigd tekstmens ben, is voor effectieve fondsenwerving natuurlijk meer nodig dan alleen een ijzersterke tekst. Daarom werk ik bij voorkeur via Mindwize (check hun site dan weet je waarom).