icoon-fondsenwervingbrief

Fondsenwervende teksten die de donateur raken

Urgentie, een heldere geefvraag (met een strategisch gekozen giftsuggestie) vormen het raamwerk van je fondsenwervende tekst. Maar er is nog een element die in geen enkele fondsenwervende tekst mag ontbreken. Emotie. Want wie doneert doet dat omdat hij iets voelt.

Waarmee kun jij je prospect of donateur echt raken? Waarin zit de kernboodschap van jouw goede doel, stichting, vereniging of instelling? En hoe laat je de drie essentiële elementen terugkomen in elke mailing, in een projectvoorstel, een grote gevers mailing, een nalatenschapscampagne, op een landingpage, op je website?

Sabine heeft zich hierin gespecialiseerd. Door veel, heel veel, fondsenwervende teksten te schrijven. In deze teksten stopt zij altijd de drie belangrijkste elementen en meer:

  • Persoonlijk
  • Op de emotie
  • Eenduidige boodschap
  • Een aansprekende case
  • De donateur/prospect is de held
  • Story telling
  • Noodzaak/urgentie
  • Krachtige koppen en teasers
  • Heldere geefvraag

 
Vraag Sabine ook om een tekst die aanzet tot doneren.