Advies klantgericht denken: hoe raak jij je klanten met jouw plan of idee?

Je verkoopt je plan of idee niet door aan verkoop te doen, maar door je zoveel mogelijk voor te stellen dat jij jouw klant bent. (Wat wil ik als klant weten, wat heb ik nodig, met welke vragen zit ik? Maar ook: wat is mijn voorkennis, wat heb ik eraan en wat ben ik aan het doen als je mij aanspreekt?) En vervolgens moet jij eerlijk en open communiceren in je eigen toon. Zodat jouw klanten weten wat ze aan je hebben en graag voor jou kiezen.

Klinkt eenvoudig, maar hoe doe je dat:
je verplaatsen in de klant en toch jezelf blijven?

Dit is Sabine’s specialisme. Zij kan dat dubbelop. Want zij verplaatst zich in jou én in jouw klant. En als het moet, in de klant van jouw klant.

cupido_homepageDit doet zij behalve met tekstschrijven ook in de vorm van advies klantgericht denken over elk plan of idee. Een boek, een actie, een bijeenkomst, een nieuwe site…

Als je haar advies vraagt in een vroeg stadium van je denkproces, helpt het je om sneller en concreter tot actie te komen en je communicatie straks zo te krijgen dat het je klant als gegoten zit.

Goede momenten voor dit advies zijn bijvoorbeeld bij een brainstorm, klantreis-sessie, projectoverleg of redactievergadering.

 

Vraag Sabine om een advies klantgericht denken over jouw plan of idee.